Home Loopografie Spartathlon Sakura-Michi Links Contact Foto's  
 

Naam: Joseph Buteneers


Geboortedatum: Februari 15, 1953


  "Ik ben, dus ik loop"

 

Waarom ultralopen?

Toen ik de veertig naderde, vond ik dat ik wat aan mijn conditie moest doen. Ik belandde in het circuit van joggings en stratenlopen, maar daar voelde ik snel dat er te veel naijver tussen de deelnemers bestond. Het motto 'ieder voor zich & om ter hardst' sprak me niet direct aan.Toen ik een paar jaar later mijn eerste 100 kilometerloop afwerkte, kwam ik in een heel andere wereld terecht (zelfs tot in Japan).
Hier heeft iedereen respect voor de kwaliteiten van de ander

Kunt u zich inbeelden dat ik in de Spartathlon als gewone meeloper een gesprek kan voeren met de winnaar.Dat de winnaar van de Spartathlon komt kijken naar de aankomst van de laatste, ziet u zoiets gebeuren in de marathon van Londen?


Beste prestaties

Halve marathon: 1u 27

Marathon: 3 u 11

50 km: 4 u 03

6 uren: 72 km 212

100 km: 9 u 14

Spartathlon 246 km: 35 u 30

Sakura michi run 250 km: 35 u 15


Mijn eigen sportdrank ( dorstlesser)

1 liter plat water met volgende ingrediŽnten te mengen:

25 gr. Suiker of het equivalente van 4 a 5 koffielepels honing en het sap van twee citroenen.

Gezien ik veel zweet ( transpireer): om dit probleem te verhelpen, voeg ik er nog 1 a 2 gram keukenzout aan toe.


Mijn energiekoekjes

Gemaakt van havermout: net zoals paarden, zijn wij ook dravers.

 

Havermoutkoekjes.

Verwarm de oven voor op 160 graden of gestand 3.

Doe 100 gr zelfrijzend bakmeel, 125 gr havermout, 125 gr zachte boter of margarine, 175 gr suiker, 2 zakjes vanillesuiker en een ei in een kom en kneed er een deeg van. Vorm van het deeg een rolletje en laat dit opstijven in de koelkast.

Snijd de rol daarna in plakjes en leg deze een beetje uit elkaar op een ingevette bakplaat.

Bak de koekjes in het midden van de oven in ca. 25 minuten gaar en mooi bruin van kleur.


Belangrijke kenmerken van havermout (de vijf B's van havermout)

 

*Bron van vitamine B.

* Bron van koolhydraten en eiwitten.

* Bevat oplosbare voedingsvezels.

* Bevat van nature weinig zout.

* Bovendien ook goedkoop.